European founds absorption

Most of the people intresed are romanian, therefore you can find below in romanian some details. In case that you do not undestand romanian and you would like to use a consultant company for european founds absorption: please share with us your idee of investment and we will assist you in the most efficient way to success.

Ultima actualizare - 8.04.2014

Evaluare, incadrare masura si eligibilitate - simplu si rapid pentru orice investitie realizata prin FEADR

Daca doriti sa accesati fonduri europene nerambursabile in zona rurala, inainte de a discuta cu noi, intrati aici pentru a face o preevaluare cu scopul de a vedea pe ce program mai exact va incadrati si daca va incadrati. Pentru orice intrebari va stam cu cea mai mare placere la dispozitie. Oferiti-ne aici mai multe detalii despre concluzia pe care la care ati ajuns dupa preevaluarea facuta - ex: masura pe care proiectul a rezultat ca fiind eligibil, iar de acolo va vom indruma pas cu pas cu tot ce aveti de facut pentru a obtine finantarea.

Daca doriti sa intelegeti pas cu pas ce aveti de facut inainte de a incepe, folositi simularea din link-ul acesta pentru a va face o idee clara ce presupune "intocmirea si depunerea dosarului cererii de finantare"

Daca doriti sa intelegeti pas cu pas ce aveti de facut inainte de a incepe, folositi simularea din link-ul acesta pentru a va face o idee clara ce presupune "intocmirea si depunerea dosarului cererii de plata"

Daca doriti sa intelegeti pas cu pas ce aveti de facut inainte de a incepe, folositi simularea din link-ul acesta pentru a va face o idee clara ce presupune "pregatirea si implementarea unei investitii realizate prin PNDR"

Sprijin pentru dezvoltarea IMM-urilor

 Schema de ajutor de minimis pentru IMM-urile care deruleaza investitii - Poti obtine pana la 200 000 euro sau 100 000 euro daca activati in domeniul transportului!!! Acordarea ajutorului de minimis se aplica de la data deschiderii sesiunii pana la 31 octombrie 2013, iar plata ajutorului se efectueaza pana la 31 decembrie 2016, in limita bugetului alocat pentru aceasta. Oferiti-ne aici mai multe detalii despre ceea ce doriti sa realizati si noi va vom ajutam pas cu pas pana la finantarea proiectului.

Beneficiarii eligibili pentru sprijinul acordat prin Măsura 312 (aceasta masura se va deschide din 2014):

  1. Micro-întreprinderile
  2. Persoane fizice (se vor autoriza ulterior- PFA, Intreprindere individuala, Intreprindere familial)

    Micro-întreprinderile, atât cele existente cât şi cele nou înfiinţate (start-up - vezi definiţie dicţionar) trebuie să fie înregistrate şi să-şi desfăşoare activitatea propusă prin proiect în spaţiul rural (atât sediul social, cât şi punctul de lucru trebuie să fie amplasate în mediul rural);

    Beneficiarul trebuie să demonstreze viabilitatea investiţiei;

    Micro-întreprinderea trebuie să nu fie în dificultate

    Beneficiarul sau responsabilul de proiect să facă dovada deţinerii de aptitudini manageriale/ marketing sau în acord cu activitatea propusă prin proiect (experienţă/ cursuri de formare profesională absolvite – cel puţin la nivel de iniţiere, cursuri de calificare etc.) sau să le dobândească până la efectuarea ultimei plăţi;

    Firme în dificultate definite conform prevederilor Liniilor Directoare Comunitare cu Privire la Ajutoarele de Stat pentru Salvarea şi Restructurarea Firmelor în Dificultate (Community Guidelines On State Aid For Rescuing And Restructuring Firms în Difficulty) publicate în OJ C244, 1.10.2004, p.2;

    ATENŢIE! Reprezentantul legal trebuie să fie:

    Persoana desemnată să reprezinte solicitantul în relaţia contractuală cu APDRP, conform legislaţiei în vigoare;

    Depunerea Cererii de Finanţare se poate face de orice altă persoană cu procură notarială de la persoana desemnată să reprezinte solicitantul conform legislaţiei în vigoare.

    Beneficiarul trebuie să prezinte toate avizele şi acordurile necesare investiţiei respective;

    Beneficiarul trebuie să prezinte avizele/ autorizaţiile de mediu necesare investiţiei;

    ATENŢIE! În cazul proiectelor de investiţii care prevăd modernizarea activităţii se va demonstra că la momentul depunerii Cererii de Finanţare beneficiarul deţine autorizaţiile de funcţionare pentru punctul de lucru ce face obiectul proiectului FEADR prin documentele justificative emise de instituţiile avizatoare (de ex: Autozitaţie de mediu însoţită de Nota de constatare/ Autorizaţie sanitară + proces verbal de constatare, etc).

    Beneficiarul trebuie să dovedească dreptul de proprietate asupra terenului pe  care urmează să realizeze investiţia sau dreptul de folosinţă pe o perioadă de cel puţin 10 ani.

    Beneficiarul trebuie să declare pe proprie răspundere că va asigura co-finanţarea proiectului

    Solicitantul va prezenta la depunerea Cererii de Finanţare sursa cofinanţării. Documentele de la solicitant care dovedesc capacitatea şi sursa de cofinanţare (unul sau mai multe dintre ele emise de instituţii financiar bancare) pot fi: a) Extras de cont bancar vizat şi datat de bancă cu cel mult cinci zile lucrătoare înainte de data depunerii Cererii de Finantare, în cazul cofinanţării prin surse proprii (autofinanţare) şi prin certificate de depozit nominative şi dematerializate, cu o scadenţă mai mică sau egală cu trei luni faţă de data închiderii licitaţiei de proiecte; b) Extras de cont bancar vizat şi datat de bancă cu cel mult cinci zile lucrătoare înainte de data depunerii în cazul existenţei unor surse de cofinanţare de tipul: granturi, sponsorizări, donaţii, însoţit de un document care să ateste sursa respectivă, emis de organizaţia care a acordat-o; c) Extras de cont bancar şi Formularul de achiziţie titluri de stat, emise şi vizate de bancă,în cazul cofinanţării prin titluri de stat cu o scadenţă mai mică sau egală de trei luni faţă de data închiderii licitaţiei de proiecte; d) Extrasul liniei de credit datat cu cel mult cinci zile lucrătoare faţă de data depunerii cererii de finanţare şi contractul de credit vizat de bancă, în cazul cofinanţării prin linie de credit cu o valabilitate de un an faţă de data lansării licitaţiei de proiecte, deschis la o bancă; e) Scrisoare de confort (certificat de confirmare de fonduri) cu o valabilitate de 120 zile de la data emiterii.

    Beneficiarul trebuie să declare pe proprie răspundere faptul că suma totală a ajutorului public nerambursabil accesat de către acesta nu depăşeşte 200.000 Euro (100.000 Euro pentru activităţile din sectorul transportului rutier) pe o perioadă de până la 3 ani fiscali (vezi anexa 4.3).

    Prin Măsura 312 intensitatea ajutorului public nerambursabil va fi de până la 70% din totalul cheltuielilor eligibile şi nu va depăşi:

    50.000 Euro/ proiect dacă beneficiarii sunt persoane fizice autorizate;

    100.000 Euro/ proiect pentru micro-întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transportului rutier;

    200.000 Euro/ proiect pentru alte micro-întreprinderi

    Valoarea maximă a sprijinului va fi de: • 50.000 Euro/ proiect pentru cabinet medical individual, cabinet medical veterinar individual, persoană fizică autorizată, întreprindere familială precum şi persoanele fizice care declară că se vor autoriza ca persoană fizică autorizată, întreprindere familială; • 100.000 Euro/ proiect pentru micro-întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transportului rutier; • 200.000 Euro/ proiect pentru întreprindere individuală, societăţi cooperative mesteşugăreşti de gradul I, societăţi cooperative de consum de gradul I, societăţi comerciale cu capital privat care pot fi beneficiari ai măsurii, precum şi pentru persoanele fizice care declară că se vor autoriza ca întreprindere individuală.
  3. Conform Fişei Măsurii 312, pentru proiectele de investiţii se vor aplica următorele criteria de selectie:

    Aplicantul nu a mai primit fonduri comunitare pentru activităţi similare în ultimii 3 ani;

    Proiectele care prin activitatea propusă creează mai mult de un loc de muncă/ 25.000 Euro investiţi;

    Proiectele care promovează activităţi meşteşugăreşti, de artizanat;

    Proiecte derulate de femei/tineri cu vârsta până în 40 de ani la data depunerii proiectelor (dacă aplicanţii sunt constituiţi ca persoană fizică autorizată PFA/ întreprindere individuală/ societate cu răspundere limitată, cu asociat unic persoană fizică (pentru următoarele categorii de solicitanţi: persoană fizică autorizată (PFA) cu vârsta sub 40 ani la data depunerii Cererii de Finanţare a proiectului şi societate cu răspundere limitată, cu asociat unic persoană fizică cu vârsta sub 40 de ani la data depunerii Cererii de Finanţare a proiectului.

    Start-up-uri (micro-întreprinderi nou înfiinţate- vezi definiţia din dicţionar)

    Proiecte ce vizează dezvoltarea serviciilor sanitar-veterinare;

    Proiecte ce vizează achiziţionarea de echipamente pentru producere a energiei din alte surse regenerabile decât biocombustibili.

Sprijin financiar pentru investitii in intreprinderile mici si mijlocii

Consultanta fonduri structurale. Consultanta si informatii privind accesarea finantarilor nerambursabile. Consultanta strategica.

DMI 1.1, Axa Prioritară 1 a POS CCE, că prin Ordinul nr. 3006/22.11.2011, Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri a aprobat forma finală a Ghidului Solicitantului şi lansarea Cererii de Propuneri de Proiecte pentru anul 2011.
Bugetul acestui apel de proiecte este de 611,6 mil. lei.
Apelul de proiecte se lansează astăzi 22.11.2011 şi rămâne deschis până pe data de 31.05.2012 ora 16.00. Aplicaţia electronică de înregistrare on-line a proiectelor se va deschide pe data de 12.01.2012, ora 09.00.
În intervalul 12.01.2012 ora 09.00 şi 31.05.2012 ora 16.00 se pot înscrie şi depune un număr nelimitat de proiecte. Toate proiectele depuse vor fi evaluate şi vor obţine un punctaj conform precizărilor din Ghidul Solicitantului, urmând ca alocarea financiară efectivă să se facă în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute de proiectele declarate eligibile şi avizate pentru finanţare de către AM POS CCE, până la nivelul bugetului alocat apelului.
Puteţi accesa aici: Ghidul Solicitantului cu Formularele aferente şi Cererea de Propuneri de proiecte corespunzătoare apelului 4 – 2011.

TVA -ul devine cheltuiala eligibila in proiectele cu finantare europeana!

Taxa pe valoarea adaugata aferenta proiectelor finantate din fonduri structurale si de coeziune va deveni cheltuiala eligibila si va fi suportata din fonduri comunitare.  Reglementarile se vor aplica pentru contractele incheiate incepand cu 1 ianuarie 2012. Executivul a modificat si completat ieri Hotararea Guvernului nr.759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale.“Hotararea are in vedere doua obiective: pe de-o parte, cresterea gradului de absorbtie a fondurilor comunitare prin faptul ca TVA devine eligibila, deci poate fi suportata din fondurile comunitare. Pe de alta parte, are un efect pozitiv asupra beneficiarilor care astfel vor putea sa-si deduca aceasta cheltuiala, care va fi suportata din fonduri UE”, a afirmat ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban.Ministrul Leonard Orban a mentionat ca vor fi permise unele exceptari de la aplicarea noii reglementari, bazate pe analizele efectuate de fiecare dintre autoritatile care gestioneaza fonduri comunitare. Ministrul a explicat ca in momentul in care TVA-ul devine eligibila, vor putea fi finantate mai putine proiecte din fonduri comunitare.“Din acest motiv, fiecare autoritate de management isi va face o analiza proprie si vom supune aprobarii Guvernului, daca este cazul, exceptari de la aplicarea acestei Hotarari de Guvern: fie ca vorbim de exceptarea in intregime a unor programe operationale sau doar a unor parti din acestea”, a declarat ministrul Afacerilor Europene, care a adaugat ca toate statele membre au luat decizii privind declararea TVA drept cheltuiala eligibila.

Company focus

Services Overview

We are your best choice regarding management and consulting services for industry, located in Brasov - Romania. Please find below our consulting services:

Contact Us

In case that you are interested in any of our services, please do not hesitate to contact us:

Address: Brasov Harmanului 17B, Romania
Mobile: +40-761-365227
E-mail: office@bestufind.ro